Geplaatst op
Veel mensen gaan in hun vrije tijd naar de bioscoop en vaak ook naar dezelfde waar zij eerder zijn geweest. Het is voor een bioscoop interessant om deze klanten te binden, want trouwe klanten zijn een duurzame inkomstenbron. Bioscopen kunnen in het klantenbindingsproces ondersteunen krijgen van specifieke bedrijfssoftware, namelijk CRM-software.
Wij gaan in dit artikel kort in op wat CRM precies inhoudt en wat enkele voordelen en functionaliteiten zijn van CRM-software.
De voordelen en de functionaliteiten van CRM-software
De afkorting ‘CRM’ staat voor Customer Relationship Management. In het Nederlands staat het voor klantrelatiebeheer. De essentie van CRM bestaat uit twee kanten, namelijk het beheren van al het klantencontact en het automatiseren van processen.
Bij het onderwerp CRM komt altijd CRM-software aan bod. Een CRM-systeem vervult de functie om alle processen met betrekken tot (potentiële) klanten digitaal in kaart te brengen. Deze kunnen vervolgens binnen het CRM-systeem worden beheerd en geoptimaliseerd. Een CRM-systeem functioneert als centrale database voor alle klantgegevens en informatie. Hierdoor krijgen bedrijven meer inzicht in hun eigen klanten.
Voordelen en functies
Er zijn een talrijk aan voordelen en functionaliteiten dat CRM-software meeneemt. Enkele zijn als volgt:
Overzichtelijk contactbeheer: Door de centrale oriëntatie van het CRM-systeem zijn alle belangrijke klantgegevens op elk moment toegankelijk.
Gepersonaliseerde marketing: Alle verzamelde data over uw klanten wordt in het CRM beheerd. Zo kan geslacht, locatie of aankoopgedrag worden gebruikt om doelgroepen te vormen en gerichte marketingcampagnes op te zetten.
Een voorbeeld waarin persoonlijke marketing kan worden gebruikt is e-mailmarketing. Veel klanten van bioscopen hebben een account op de website waarop zij een ticket kopen. Een account is een digitaal klantenprofiel. In een klantenprofiel staat waardevolle gegevens die kan worden gebruikt. Denk aan voor- en achternaam, aankoopgeschiedenis. Een persoonlijke mail met relevantie nieuwtjes en persoonlijke aanbiedingen kan klanten binden en langer geïnteresseerd laten zijn in uw merk.
Wettelijke werkwijze: CRM-software ondersteunt bedrijven automatisch om aan wettelijke randvoorwaarden te voldoen, zoals de AVG.
Leveranciers en software binnen de huidige CRM-markt
Binnen de CRM-softwaremarkt zijn er inmiddels veel verschillende systemen en leveranciers. Als u een systeem wilt wat focust op klantbetrokkenheid, dan kunt u kiezen voor Fresworks 360 van Freshworks. Met het uniforme systeem kan u klanten beter aantrekken, betrekken, nieuwe klanten sluiten en klanten te laten groeien tot langdurige en trouwe klanten.